Падвоз вучняў на вучэбныя заняткі і назад, на экскурсіі ажыццяўляецца згодна з Правіламі аўтамабільных перавозак пасажыраў, зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.
Пасля навучальных заняткаў навучэнцы ўстановы адукацыі, якія маюць патрэбу ў падвозе школьным аўтобусам, знаходзяцца ў фае школы. Яны будуюцца ў калону па два чалавекі і выходзяць на вуліцу ў суправаджэнні двух педагагічных работнікаў, якія адказваюць за бяспеку дзяцей падчас падвозу.
Перамяшчэнне калоны ажыццяўляецца згодна з Правіламі дарожнага руху. Суправаджаючыя знаходзяцца спераду і ззаду калоны, у руках у іх знаходзяцца чырвоныя сцяжкі. На першых у калоне і навучэнцаў, якія замыкаюць калону, надзеты святлоадбіўныя камізэлькі.
Калона дзяцей накіроўваецца на спецыяльна адведзеную для пасадкі пляцоўку (прыпынак). На пляцоўцы дзеці знаходзяцца на бяспечнай адлегласці ад праезнай часткі дарогі.
На пасадачную пляцоўку пад'язджае школьны аўтобус у тэхнічна спраўным стане, што пацвярджаецца сертыфікатам аб праходжанні дзяржаўнага тэхнічнага агляду, дазволам на допуск транспартнага сродку да ўдзелу ў дарожным руху. У пуцявым лісце вадзіцеля ёсць адзнака аб допуску да кіравання па стану здароўя. На аўтобусе, незалежна ад часу сутак, уключана блізкае святло фар. Школьны аўтобус абсталяваны пробліскавымі маячкамі, наперадзе і ззаду - таблічкамі з надпісам "Дзеці". Абсталяваны двума аптэчкамі, двума вогнетушыцелямі, супрацьадкатным упорам, знакам аварыйнага прыпынку.
Пасадка ажыццяўляецца толькі пры поўным прыпынку аўтобуса і толькі праз пярэднія дзверы. Пры ажыццяўленні пасадкі дзяцей у аўтобусе ўключана аварыйная светлавая сігналізацыя.
Выкладчык, які суправаджае калону, заходзіць у аўтобус першы і правярае, ці ўсё ў парадку ў аўтобусе (ці зачыненыя вокны, люкі), звяртае ўвагу на адэкватны стан вадзіцеля аўтобуса.
Навучэнцы заходзяць у аўтобус па адным, акуратна складаюць школьныя сумкі, партфелі на спецыяльна адведзеную паліцу. У першую чаргу ажыццяўляецца пасадка навучэнцаў малодшага школьнага ўзросту. Апошнім у аўтобус заходзіць другі суправаджальны педагог. Агульная колькасць навучэнцаў, якія перавозяцца ў аўтобусе, не перавышае колькасці месцаў для сядзення.
Дзеці рассаджваюцца спачатку на першыя сядзенні, затым на другія і т.д. (не прапускаючы сядзенняў). Заняўшы свае месцы, рабяты паднімаюць ручкі сядзенняў і прыфастрыгоўваюцца рамянямі бяспекі.
Суправаджаючыя педагогі правяраюць колькасць дзяцей згодна са спісам. Далей з хлопцамі паўтараюцца правілы бяспечных паводзін падчас руху аўтобуса. Педагогі нагадваюць, што:
1) катэгарычна забараняецца адцягваць кіроўцу староннімі гукамі (размовамі па сотавым тэлефоне, крыкамі, гучнымі размовамі);
2) забараняецца адчыняць вокны;
3) падчас руху забараняецца адшпільваць рамяні бяспекі, уставаць са сваіх месцаў і перамяшчацца па салоне;
4) забараняецца без неабходнасці выкарыстоўваць кнопкі выкліку кіроўцы і аварыйнага адчынення дзвярэй;
5) пры дрэнным самаадчуванні або нядужанні неабходна паведаміць суправаджаючаму педагогу.
Педагогі пераконваюцца ў добрым самаадчуванні дзяцей, у тым, каб дзеці былі прышпілены, і займаюць месцы ў пачатку і ў канцы салона аўтобуса. Паведамляюць кіроўцу, што можна ехаць.
Вадзіцель пераконваецца, што забяспечаны ўсе ўмовы бяспечнай перавозкі пасажыраў. Рух аўтобуса пачынаецца толькі з зачыненымі дзвярыма.
У час руху аўтобуса педагогі абмяркоўваюць з навучэнцамі школьны дзень, задаюць цікавыя пытанні, праводзяць тэматычныя віктарыны, гульні.
Пасля прыбыцця на прыпыначны пункт пасля поўнага прыпынку аўтобуса хлопцы адшпільваюць рамяні бяспекі, паднімаюць ручку сядзення, устаюць з месца, забіраюць свае рэчы.
Пры ажыццяўленні высадкі дзяцей з аўтобуса ўключана аварыйная светлавая сігналізацыя.
Першым праз перадпакоі дзверы выходзіць суправаджальны педагог. Дзеці выходзяць з аўтобуса толькі з дазволу настаўніка, які суправаджае, у тым жа парадку, як і пры пасадцы.
Пры высадцы з аўтобуса кожны навучэнец павінен пераносіць партфель адной рукой, а другой пры спуску па прыступках трымацца за поручань. Суправаджаючы педагог аказвае неабходную дапамогу, падтрымлівае навучэнцаў пад руку. Апошнім з аўтобуса выходзіць другі настаўнік, які суправаджаў.
Выйшаўшы з аўтобуса, хлопцы адыходзяць на бяспечную адлегласць ад праезнай часткі дарогі, выстройваюцца ў калону па два чалавекі.
Доследнае вадзіцельскае вока строга сочыць праз люстэркі задняга і бакавога віду за абстаноўкай у аўтобусе і на праезнай частцы. Пераканаўшыся, у тым, што ўсе пасажыры пакінулі аўтобус, што дзеці знаходзяцца на бяспечнай адлегласці, вадзіцель зачыняе дзверы, аўтобус ад'язджае.
Толькі пасля адпраўлення аўтобуса, навучэнцы ў суправаджэнні педагогаў, перамяшчаюцца ў патрэбным напрамку згодна з Правіламі дарожнага руху.
згарнуць