Навуковае таварыства навучэнцаў

Мэта:

- выяўленне і падтрымка таленавітых навучэнцаў, развіццё іх інтэлектуальных і творчых здольнасцяў; стварэнне ўмоў для фарміравання кампетэнцый, якія садзейнічаюць сацыяльнай адаптацыі навучэнцаў.

Задачы:

- выхоўваць цікавасць да пазнання свету, да паглыбленага вывучэння вучэбных прадметаў;

- рыхтаваць да выбару будучай прафесіі, развіваць інтарэс да спецыяльнасці, дапамагчы набыць дадатковыя веды, уменні і навыкі ў прафесійнай вобласці;

- развіваць навыкі навукова-даследчай работы, умення самастойна і творча мысліць, выкарыстоўваць атрыманыя веды на практыцы;

- авалодваць правіламі абыходжання з неабходным для даследчай працы прыборамі і абсталяваннем;

- развіваць навыкі самастойнай працы з навуковай літаратурай, навучаць методыцы апрацоўкі атрыманых дадзеных і аналізу вынікаў, складанню і афармленню справаздачы і даклада аб выніках навукова-даследчых работ;

- прапагандаваць дасягненні айчыннай і сусветнай навукі, тэхнікі, літаратуры, мастацтва;

- фарміраваць адзінае школьнае навуковае таварыства са сваімі традыцыямі.

Палажэнне аб навуковым таварыстве навучэнцаў "Эўрыка"

1. Агульныя палажэнні
Навуковае таварыства навучэнцаў (НОУ) - добраахвотнае творчае фарміраванне навучэнцаў школы, якія імкнуцца ўдасканальваць свае веды ў пэўнай галіне навукі, тэхнікі, развіваць свой інтэлект, набываць уменні і навыкі навукова-даследчай і доследнай дзейнасці пад кіраўніцтвам педагогаў. гадавога плана школы, метадычнай рады і планаў працы вышэйстаячых органаў адукацыі. НУУ ажыццяўляе сваю дзейнасць ва ўзаемадзеянні з навуковымі структурамі вышэйшых навучальных устаноў. НУУ працуе па плане, распрацаваным на аснове гадавога плана школы, метадычнай рады і планаў працы вышэйстаячых органаў адукацыі. НУУ ажыццяўляе сваю дзейнасць ва ўзаемадзеянні з навуковымі структурамі вышэйшых навучальных устаноў.


2. Асноўныя задачы, змест і формы працы
2.1. Асноўныя задачы НОУ

- забеспячэнне інтэнсіўнага інтэлектуальнага і асобаснага развіцця навучэнцаў;
- фарміраванне ў вучняў патрэбнасцей да самаразвіцця і саманавучання;
- абуджэнне ў вучняў актыўных даследчых інтарэсаў, якія садзейнічаюць іх творчай самарэалізацыі,
- навучанне найпростым метадам і прыёмам навуковых даследаванняў, прывіццё навыкаў самастойнай працы з навукова-папулярнай і спецыяльнай літаратурай;
- уцягванне вучняў у доследна-эксперыментальную дзейнасць.

2.2. У адпаведнасці з асноўнымі задачамі НУУ
Сумесна з адміністрацыяй аналізуе стан навуковай, даследчай, эксперыментальнай працы навучэнцаў і аказвае дапамогу ў яе арганізацыі;
Вызначае асноўныя напрамкі дзейнасці вучняў: удзел у прадметных алімпіядах, конкурсах, турнірах, у даследчых канферэнцыях.
2.3. Вывучае запыты навучэнцаў па правядзенні эксперыментальнай, даследчай дзейнасці і аказвае дапамогу ў падборы навуковага кіраўніка.

2.4. Праводзіць школьную даследчую канферэнцыю.
Сумесна з каардынацыйнай радай прадстаўляе лепшыя работы навучэнцаў для ўдзелу ў раённых конкурсах.
Аказвае дапамогу ў афармленні работ школьнікаў і своечасовым іх прадстаўленні для ўдзелу ў раённых конкурсах.
3. Арганізацыя дзейнасці
НУУ узначальвае кіраўнік, прызначаны дырэктарам школы з ліку дасведчаных педагогаў.
Кіраўнік НУУ фармуе раду таварыства, у склад якога могуць уваходзіць намеснікі дырэктара па УР, кіраўнікі МА, настаўнікі, навучэнцы

4. Правы і абавязкі членаў НУУ
1. Членамі НУУ могуць быць навучэнцы школы, якія праявілі жаданне працаваць у аб'яднанні і праявілі схільнасць да навуковай творчасці.
2. Члены НУУ абавязаны:
- актыўна працаваць у прадметных секцыях;
- удзельнічаць у канферэнцыях, самастойна паглыбляць веды па абранай галіне навукі, удзельнічаць у іх прапагандзе сярод навучэнцаў.
3. Члены НУУ маюць права:
- працаваць у адной-двух прадметных секцыях,
- атрымліваць характарыстыку сваёй творчай працы ў аб'яднанні

5. Дакументацыя
1. Кіраўнік НУУ вядзе наступную дакументацыю:
- план працы НУУ;
- пратаколы пасяджэнняў НУУ,
- захоўвае творчыя работы навучэнцаў;
- аналіз працы за папярэдні год.
2. Дакументацыя пры замене кіраўніка НУУ перадаецца ізноў
прызначанаму кіраўніку або намесніку дырэктара па вучэбнай рабоце.

 

План работы навуковага таварыства навучэнцаў

 

Арганізацыйная дзейнасць

Даследчая дзейнасць

Асветнічкая дзейнасць

Прэзентацыйная дзенасць

Аналітычная дзейнасць

Верасень

Інструктыўна –метадычная нарада “Асноўныя напрамкі навукова-даследчай дзейнасці ў 2024/2025 н.г.”

Пытанні для абмеркавання:

1. Аб складзе навуковага таварыства;

2.Зацвярджэння плана работы;

3.Вызначэнне накірункаў і тэматыкі творчых заданняў.

Кіраўнік НТ

Аналіз банка тэм, прапанаваных вучням для напісання даследчага праекта.

Падрыхтоўка работ даследчага характару да ўдзелу ў абласным этапе конкурсу

Кіраўнікі секцыі НТ

Круглы стол.

Сустрэча новых членаў таварыства з вучнямі-пераможцамі навуковых канферэнцый рознага ўзроўню.

Савет НТ.

Прэзентацыя вынікаў работы НТ “Эўрыка” за 2023/2024 н.г.

Савет НТ

Пасяджэнні вучнёўскага Савета НТ “ Эўрыка ”.

Аналіз тэматыкі навуковых работ на 2023/2024 н.г.

Кастрычнік

 1. Арганізацыя работы кансультацыйнага цэнтра, майстар класаў.

Савет НТ

2. Удзел у абласным этапе конкурсу работ даследчага характару

Справаздача ўдзельнікаў даследвання:

Тэма: Этапы арганізацыі даследчай дзейнасці:

Практычны семінар з удзелам настаўніка інфарматыкі, кіраўніка рэсурснага цэнтра “Віды інфармацыйных рэсурсаў і спосабы работы з імі”

Абнаўленне банка даных аб творчых здольнасцях навучэнцаў, іх адоранасці

Падрыхтоўка інфармацыйных матэрыялаў для арганізацыі работы кансультацыйнага цэнтра

Лістапад

Кансультацыі кіраўнікоў навуковых работ.

Кіраўнік НТ.

Арганізацыя ўдзелу членаў навуковага таварыства ў школьных, раённых алімпіядах.

Аналіз удзелу НТ “Эўрыка” у абласным этапе конкурсу даследчых работ

Справаздача ўдзельнікаў даследвання:

-Секцыя гуманітарная

-

Савет таварыства

Майстар-клас

Карсюк А.П.

”Фарміраванне навыкаў выканання самастойнай работы вучняў”(падрыхтоўка да НПК)”

   

Снежань

Падрыхтоўка навукова-практычнай канферэнцыі (на І ступені навучання)

“Прыступка ў будучыню”.

Маліноўская І.І., кіраўнік МА настаўнікаў пачатковых класаў,Савет НТ

Прагляд работ і ступені іх гатоўнасці да ўдзелу ў раённай канферэнцыі.

Даследчая дзейнасць як сродак фарміравання ключавых кампетэнцый навучэнцаў.

Падрыхтоўка да правядзення школьнай даследчай канферэнцыі малодшых школьнікаў. 

Фарміраванне журы школьнай канферэнцыі.  Прагляд прадстаўленых работ і ступені іх гатоўнасці да ўдзелу ў канферэнцыі  , ТСН ў рабоце канферэнцыі,адбор работ на раённую даследчую канферэнцыю малодшых школьнікаў.

 

Падрыхтоўка прэзентацыі дзейнасці НТ (на І ступені навучання) “Прыступка ў будучыню”.

Аналіз  удзелу членаў НТВ “Эўрыка” ў  конкурсах даследчых работ

Студзень

Інструктыўна –метадычная нарада “Узровень падрыхтаванасці навучэнцаў да ўдзелу ў раённай канферэнцыі навукова-даследчых работ”

Парэйка Э.М..

Арганізацыя ўдзелу ў абласных і рэспубліканскіх конкурсах.

 

Кансультацыі кіраўнікоў навукова-даследчых работ. Афармленне даследчых і эксперыментальных матэрыялаў.

Падрыхтоўка прэзентацыі для абароны навуковых даследванняў на раённай канферэнцыі

 

Люты

Падрыхтоўка да ўдзелу у школьным і раённым этапах конкурсу работ даследчага характару

Пасяджэнне Савета НТ

Тэма: “Аналіз падрыхтованасці да ўдзелу ў навукова –практычнай канферэнцыі”

Падрыхтоўка тэзісаў вучнёўскіх даследванняў

Размяшчэнне матэрыялаў на сайце ўстановы.

 

Сакавік

Падрыхтоўка да навукова-практычнай канферэнцыі НТ “Эўрыка” школьнага і раённага этапаў

навукова – практычная канферэнцы НТ “Эўрыка”: школьны і раённы этапы

Круглы стол “Асноўныя аспекты выступлення з вучэбным даследваннем”

Падрыхтоўка прэзентацыі дзейнасці НТ “Эўрыка” да  канферэнцыі

Падрыхтоўка інфармацыйных матэрыялаў да навукова – даследчай канферэнцыі

Красавік

1. Аналіз арганізацыі працы вучняў у творчых праектах

       

Май

Падвядзенне вынікаў работы НТ “Эўрыка” ў 2024/2025 н.г.

 

Размяшчэнне навукова-даследчых работ школьнай і раённай канферэнцыі на сайце ўстановы

 

Дыягнастычнае даследванне вынікаў работы НТ “Эўрыка” ў 2024/2025  н.г.