Мэта:
- выяўленне і падтрымка таленавітых навучэнцаў, развіццё іх інтэлектуальных і творчых здольнасцяў; стварэнне ўмоў для фарміравання кампетэнцый, якія садзейнічаюць сацыяльнай адаптацыі навучэнцаў.
Задачы:
- выхоўваць цікавасць да пазнання свету, да паглыбленага вывучэння вучэбных прадметаў;
- рыхтаваць да выбару будучай прафесіі, развіваць інтарэс да спецыяльнасці, дапамагчы набыць дадатковыя веды, уменні і навыкі ў прафесійнай вобласці;
- развіваць навыкі навукова-даследчай работы, умення самастойна і творча мысліць, выкарыстоўваць атрыманыя веды на практыцы;
- авалодваць правіламі абыходжання з неабходным для даследчай працы прыборамі і абсталяваннем;
- развіваць навыкі самастойнай працы з навуковай літаратурай, навучаць методыцы апрацоўкі атрыманых дадзеных і аналізу вынікаў, складанню і афармленню справаздачы і даклада аб выніках навукова-даследчых работ;
- прапагандаваць дасягненні айчыннай і сусветнай навукі, тэхнікі, літаратуры, мастацтва;
- фарміраваць адзінае школьнае навуковае таварыства са сваімі традыцыямі.
Палажэнне аб навуковым таварыстве навучэнцаў "Эўрыка"
1. Агульныя палажэнні
Навуковае таварыства навучэнцаў (НОУ) - добраахвотнае творчае фарміраванне навучэнцаў школы, якія імкнуцца ўдасканальваць свае веды ў пэўнай галіне навукі, тэхнікі, развіваць свой інтэлект, набываць уменні і навыкі навукова-даследчай і доследнай дзейнасці пад кіраўніцтвам педагогаў. гадавога плана школы, метадычнай рады і планаў працы вышэйстаячых органаў адукацыі. НУУ ажыццяўляе сваю дзейнасць ва ўзаемадзеянні з навуковымі структурамі вышэйшых навучальных устаноў. НУУ працуе па плане, распрацаваным на аснове гадавога плана школы, метадычнай рады і планаў працы вышэйстаячых органаў адукацыі. НУУ ажыццяўляе сваю дзейнасць ва ўзаемадзеянні з навуковымі структурамі вышэйшых навучальных устаноў.
2. Асноўныя задачы, змест і формы працы
2.1. Асноўныя задачы НОУ
- забеспячэнне інтэнсіўнага інтэлектуальнага і асобаснага развіцця навучэнцаў;
- фарміраванне ў вучняў патрэбнасцей да самаразвіцця і саманавучання;
- абуджэнне ў вучняў актыўных даследчых інтарэсаў, якія садзейнічаюць іх творчай самарэалізацыі,
- навучанне найпростым метадам і прыёмам навуковых даследаванняў, прывіццё навыкаў самастойнай працы з навукова-папулярнай і спецыяльнай літаратурай;
- уцягванне вучняў у доследна-эксперыментальную дзейнасць.
2.2. У адпаведнасці з асноўнымі задачамі НУУ
Сумесна з адміністрацыяй аналізуе стан навуковай, даследчай, эксперыментальнай працы навучэнцаў і аказвае дапамогу ў яе арганізацыі;
Вызначае асноўныя напрамкі дзейнасці вучняў: удзел у прадметных алімпіядах, конкурсах, турнірах, у даследчых канферэнцыях.
2.3. Вывучае запыты навучэнцаў па правядзенні эксперыментальнай, даследчай дзейнасці і аказвае дапамогу ў падборы навуковага кіраўніка.
2.4. Праводзіць школьную даследчую канферэнцыю.
Сумесна з каардынацыйнай радай прадстаўляе лепшыя работы навучэнцаў для ўдзелу ў раённых конкурсах.
Аказвае дапамогу ў афармленні работ школьнікаў і своечасовым іх прадстаўленні для ўдзелу ў раённых конкурсах.
3. Арганізацыя дзейнасці
НУУ узначальвае кіраўнік, прызначаны дырэктарам школы з ліку дасведчаных педагогаў.
Кіраўнік НУУ фармуе раду таварыства, у склад якога могуць уваходзіць намеснікі дырэктара па УР, кіраўнікі МА, настаўнікі, навучэнцы
4. Правы і абавязкі членаў НУУ
1. Членамі НУУ могуць быць навучэнцы школы, якія праявілі жаданне працаваць у аб'яднанні і праявілі схільнасць да навуковай творчасці.
2. Члены НУУ абавязаны:
- актыўна працаваць у прадметных секцыях;
- удзельнічаць у канферэнцыях, самастойна паглыбляць веды па абранай галіне навукі, удзельнічаць у іх прапагандзе сярод навучэнцаў.
3. Члены НУУ маюць права:
- працаваць у адной-двух прадметных секцыях,
- атрымліваць характарыстыку сваёй творчай працы ў аб'яднанні
5. Дакументацыя
1. Кіраўнік НУУ вядзе наступную дакументацыю:
- план працы НУУ;
- пратаколы пасяджэнняў НУУ,
- захоўвае творчыя работы навучэнцаў;
- аналіз працы за папярэдні год.
2. Дакументацыя пры замене кіраўніка НУУ перадаецца ізноў
прызначанаму кіраўніку або намесніку дырэктара па вучэбнай рабоце.
План работы навуковага таварыства навучэнцаў
Арганізацыйная дзейнасць |
Даследчая дзейнасць |
Асветнічкая дзейнасць |
Прэзентацыйная дзенасць |
Аналітычная дзейнасць |
|
Верасень |
Інструктыўна –метадычная нарада “Асноўныя напрамкі навукова-даследчай дзейнасці ў 2024/2025 н.г.” Пытанні для абмеркавання: 1. Аб складзе навуковага таварыства; 2.Зацвярджэння плана работы; 3.Вызначэнне накірункаў і тэматыкі творчых заданняў. Кіраўнік НТ |
Аналіз банка тэм, прапанаваных вучням для напісання даследчага праекта. Падрыхтоўка работ даследчага характару да ўдзелу ў абласным этапе конкурсу Кіраўнікі секцыі НТ |
Круглы стол. Сустрэча новых членаў таварыства з вучнямі-пераможцамі навуковых канферэнцый рознага ўзроўню. Савет НТ. |
Прэзентацыя вынікаў работы НТ “Эўрыка” за 2023/2024 н.г. Савет НТ |
Пасяджэнні вучнёўскага Савета НТ “ Эўрыка ”. Аналіз тэматыкі навуковых работ на 2023/2024 н.г. |
Кастрычнік |
1. Арганізацыя работы кансультацыйнага цэнтра, майстар класаў. Савет НТ 2. Удзел у абласным этапе конкурсу работ даследчага характару |
Справаздача ўдзельнікаў даследвання: Тэма: Этапы арганізацыі даследчай дзейнасці: |
Практычны семінар з удзелам настаўніка інфарматыкі, кіраўніка рэсурснага цэнтра “Віды інфармацыйных рэсурсаў і спосабы работы з імі” |
Абнаўленне банка даных аб творчых здольнасцях навучэнцаў, іх адоранасці |
Падрыхтоўка інфармацыйных матэрыялаў для арганізацыі работы кансультацыйнага цэнтра |
Лістапад |
Кансультацыі кіраўнікоў навуковых работ. Кіраўнік НТ. Арганізацыя ўдзелу членаў навуковага таварыства ў школьных, раённых алімпіядах. Аналіз удзелу НТ “Эўрыка” у абласным этапе конкурсу даследчых работ |
Справаздача ўдзельнікаў даследвання: -Секцыя гуманітарная - |
Савет таварыства Майстар-клас Карсюк А.П. ”Фарміраванне навыкаў выканання самастойнай работы вучняў”(падрыхтоўка да НПК)” |
||
Снежань |
Падрыхтоўка навукова-практычнай канферэнцыі (на І ступені навучання) “Прыступка ў будучыню”. Маліноўская І.І., кіраўнік МА настаўнікаў пачатковых класаў,Савет НТ |
Прагляд работ і ступені іх гатоўнасці да ўдзелу ў раённай канферэнцыі. Даследчая дзейнасць як сродак фарміравання ключавых кампетэнцый навучэнцаў. |
Падрыхтоўка да правядзення школьнай даследчай канферэнцыі малодшых школьнікаў. Фарміраванне журы школьнай канферэнцыі. Прагляд прадстаўленых работ і ступені іх гатоўнасці да ўдзелу ў канферэнцыі , ТСН ў рабоце канферэнцыі,адбор работ на раённую даследчую канферэнцыю малодшых школьнікаў.
|
Падрыхтоўка прэзентацыі дзейнасці НТ (на І ступені навучання) “Прыступка ў будучыню”. |
Аналіз удзелу членаў НТВ “Эўрыка” ў конкурсах даследчых работ |
Студзень |
Інструктыўна –метадычная нарада “Узровень падрыхтаванасці навучэнцаў да ўдзелу ў раённай канферэнцыі навукова-даследчых работ” Парэйка Э.М.. Арганізацыя ўдзелу ў абласных і рэспубліканскіх конкурсах. |
Кансультацыі кіраўнікоў навукова-даследчых работ. Афармленне даследчых і эксперыментальных матэрыялаў. |
Падрыхтоўка прэзентацыі для абароны навуковых даследванняў на раённай канферэнцыі |
||
Люты |
Падрыхтоўка да ўдзелу у школьным і раённым этапах конкурсу работ даследчага характару |
Пасяджэнне Савета НТ Тэма: “Аналіз падрыхтованасці да ўдзелу ў навукова –практычнай канферэнцыі” |
Падрыхтоўка тэзісаў вучнёўскіх даследванняў |
Размяшчэнне матэрыялаў на сайце ўстановы. |
|
Сакавік |
Падрыхтоўка да навукова-практычнай канферэнцыі НТ “Эўрыка” школьнага і раённага этапаў |
навукова – практычная канферэнцы НТ “Эўрыка”: школьны і раённы этапы |
Круглы стол “Асноўныя аспекты выступлення з вучэбным даследваннем” |
Падрыхтоўка прэзентацыі дзейнасці НТ “Эўрыка” да канферэнцыі |
Падрыхтоўка інфармацыйных матэрыялаў да навукова – даследчай канферэнцыі |
Красавік |
1. Аналіз арганізацыі працы вучняў у творчых праектах |
||||
Май |
Падвядзенне вынікаў работы НТ “Эўрыка” ў 2024/2025 н.г. |
Размяшчэнне навукова-даследчых работ школьнай і раённай канферэнцыі на сайце ўстановы |
Дыягнастычнае даследванне вынікаў работы НТ “Эўрыка” ў 2024/2025 н.г. |