ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку для вучняў
ДУА “ Рассветаўская сярэдняя школа Клецкага раёна”
I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей-Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб усталяванні агульнай сярэдняй адукацыі», Статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Рассветаўская сярэдняя школа Клецкага раёна» (далей — Установа)і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
1.2. Правілы вызначаюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая спрыяе паспяховаму навучанню кожнага навучэнца, выхавання павагі да яго асобы і яго правоў, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрыманні парадку ва ўстанове адукацыі.
1.3. Згодна з правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.
1.4. У адпаведнасці з гэтымі Правіламі ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца з саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару новага навучальнага года ўсіх навучэнцаў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).
1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
IІ. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
2. Навучэнцы маюць права на:
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб заснаванні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі ( далей - Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці ў час канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку напрамкі для навучання і лячэння ў санаторную школу - інтэрнат;
2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, якія аказвае ўстанова адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
3. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
4. Навучэнцы абавязаны:
4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых). Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);
4.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
4.4. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.5. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.6. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;
4.7. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да электрарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
4.8 паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў устаноў адукацыі;
4.9. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
4.10. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
4.11. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
4.12. падчас адукацыйнага працэсу забараняецца карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прадметамі, якія не маюць адносін да адукацыі;
4.13. выконваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць вопратку для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.14 мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
4.15. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
4.16. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - дамашняе заданне;
4.17. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.18. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
5. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
5.1. паліць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню навучальнага занятку;
5.10. ужываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;
5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
5.12. рабіць якія-небудзь запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;
5.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.
IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯ
6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстанове адукацыі.
7. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.
8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафаны, блузы, сукенкі і інш.).
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.
9. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:
спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
рэчы, якія маюць яркія малюнкі;
бруднае, неахайнае і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;
джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;
верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, ярка экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.
10. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.
V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ
11. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
12. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне навучэнец да пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:
займае месца ў навучальным кабінеце(класе), вызначанае класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці.
14. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знака прывітання.
15. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
16. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментарыяў і рэплік з месца.
17. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ з месца.
18. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб пытанні, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
19. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
20. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.
У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права выключыць у навучэнца гэтую працу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана самастойна.
21. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не з'яўляецца ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
22. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй паставай.
23. Званок даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятка. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
24. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
25. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы.
26. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка пра прычыну адсутнасці ў вуснай форме.
27. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне пропуску заняткаў.
Уважлівай прычынай лічыцца:
хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
28. Дзяжурства навучэнцаў:
28.1. у кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі;
28.2. з ліку навучэнцаў VII-IX класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.
VІ. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
29. Перамена прызначана:
для пераходу ў іншы кабінет (па неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
для адпачынку і фізічнай размінкі;
пад час абеду;
для праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;
для падрыхтоўкі да ўроку, іншага.
30. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
31. Падчас перапынку навучэнцам забараняецца:
шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VII. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
32. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана ў суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
33. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
34. Навучэнцы ў сталовай выконваць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
35. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
36. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзенае месца.
Спартыўная зала
37. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго работы.
Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
38.Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, іншага педагагічнага работніка.
39. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па асабістым раскладзе.
Санітарныя пакоі
40. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.
41. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.
Гардэроб
42. Па заканчэнні вучэбных заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіўся заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
43. У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара.
44. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі(інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы.
45. Пакінутыя і (або) забытыя кімсьці ў гардэробе рэчы навучэнцы перадаюць вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.
VІІІ. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС
46. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
47. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).
48. Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
49. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай зале, іншых памяшканнях установы адукацыі.
50. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
51. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаных для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
52. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных мерапрыемствах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.
IX. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
54. У якасці заахвочвання навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:
аб'яву падзякі;
узнагароджанне Граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.
55. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў для навучэнцаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:
заўвага;
вымова;
адлічэнне.
56. Адлічэнне, як мера дысцыплінарнай адказнасці, можа быць прыменена да вучня III ступені агульнай сярэдняй адукацыі
57. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.
58. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.